Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Sütik-kel (Cookie) kapcsolatos irányelv értelmében.

Az adatkezelésről és a SÜTIK-ről bővebben itt olvashatsz: Adatkezelési tájékoztató

Menü

Keréknyomás állítás menet közben?

Keréknyomás állítás menet közben?

Igen, egy új technológiának köszönhetően már ez is lehetséges. A GRAVAA KAPS technológia lehetővé teszi, hogy a gumiabroncs nyomását menet közben a talajhoz igazítsuk.

Az ötlet nem teljesen új: az első és hátsó kerékagyakba épített fedélzeti, menet közbeni guminyomás-beállításrendszer a kerék forgó mozgását használja a nyomás előállítására, amely pedálozás közben fújja fel a gumiabroncsokat. A kormányon található vezérlőrendszer lehetővé teszi, hogy a kerékpáros egy gombnyomással növelje vagy csökkentse a guminyomást, ami egy szelepet aktivál a kerékagy belsejében, így csak a felfújás esetén terheli extra ellenállás a kerékpárt. Nem ez az első ilyen kerékpáros rendszer, amivel találkzuhattunk, de szinte biztos, hogy ez az egyik legelegánsabb, legkönnyebb és legkiforottabb megoldásnak.

Most már tudjuk, hogy a végleges kerékszettek az előgyártás és tesztelés utolsó szakaszába érkeztek, és hamarosan készen állnak arra, hogy az egyébként szokásos gravel, cross-country és maratoni hegyikerékpárokra felkerüljenek. A "hamarosan kapható" jelzés ugyanaz, mint amit az év elején láttunk, de rengeteg új részlettel egészítették ki a termékleírásokat, és a Gravaa már 2023 szeptemberi megjelenéssel ígér.

A Gravaa KAPS a kerékagy mechanizmusának belsejében található mechanikus orbitális pumpa/szivattyú, amely a légnyomást generálja. Egy elektronikus vezérlő a szelep be- és kikapcsolásárt felel. Mindkettő kizárólag pedálerővel működik.

Egy terepen végrehajtott kísérlettel a GRAVAA mérési eredményekkel is sikeresen igazolta a megfelelően megválasztott gumiabroncsnyomás gördülési ellenállásra gyakorolt pozitív hatását.

Az egyik legikonikusabb verseny, ahol a gumiabroncsnyomás kulcsszerepet játszik, a Párizs-Roubaix. Ezen a több mint 250 km-es versenyen a versenyzőknek több mint 50 km hosszú, macskaköves úton kell áthaladniuk. A kísérlethez két tesztversenyző többször végigment a verseny egyik legrosszabb macskaköves szakaszán: a Camphin-en-Pévèle-i útburkolaton (teljes hossza 1,8 km). Ez a szakasz gyakran döntő a versenyen. A macskaköves szakaszon kívül normál aszfaltúton is tekertek a versenyzők, hogy a gumiabroncsnyomás hatását ezeken az utakon is tanulmányozzák.

Az összes adat alapján a macskaköveken a gördülési ellenállás jelentősen megnő a magasabb abroncsnyomás mellett. Vizsgálataik során megtalálták az optimális nyomást a macskaköveken való gördülési ellenállás csökkentése érdekében. Ezzel szemben - de nem meglepő módon - a sima aszfalton való közlekedés a legmagasabb abroncsnyomás mellett a legoptimálisabb.

Keresés