Shimano di2 diagnosztika és szerviz
A Shimano Di2 diagnosztika elengedhetetlen, ha Di2 váltórendszered van. Ahogy az autók és a számítógépek esetében se, úgy itt sem tudod kihagyni a rendszeres szervizelést, diagnosztikát és szoftverfrissítést, mert a rendszer nem fog megfelelően működni vagy egyáltalán nem is fog működni. A rendszeres szerviz a biztonságos és megbízható működés érdekében szükséges. Csapatunk tagjai elvégezték a Shimano Di2 váltórendszer szakszerű szervizeléséhez szükséges hivatalos tanfolyamot, ennek köszönhetően a Tuttobici kerékpárbolt hivatalos Shimano di2 szerviz lett.
A Shimano folyamatosan fejleszti a rendszert és gyűjti az adatokat a kerékpárokról diagnosztika során, hogy a fellépő hibákat ki tudják elemezni és megoldást találjanak rá. Ennek köszönhetően a rendszert folyamatos szoftver frissítésekkel hangolják, javítják az esetleges hibákat.
Az elektromos váltókkal szerelt kerékpárokat rendszeres használat esetén kéthavonta, de legalább évente kétszer érdemes átvizsgálni és frissíteni a rendszert. Az elmaradt átvizsgálás miatt kerékpárodban működésbeli problémák léphetnek fel.
ÁRAK:
Az elektromos váltók szoftveres frissítése, beállítása: 5-10.000 Ft/db
Teljes elektromos váltó rendszerdiagnosztika és frissítés: 30.000 Ft.
2010-ig nyúl vissza a Shimano Di2 elektronikus váltórendszer története, ugyanis ekkor jelent meg a professzionális kerékpáros körökben először. A könnyen felismerhető, szinte világító mezű Euskaltel csapat volt ez első, akik ezt az akkor alig egy éves forradalmi technológiát a professzionális kerékpár versenyek világában tették próbára.
Digitálisan Integrált Intelligencia (Digital Integrated Intelligence) - egyszerűen csak Di2 - azóta ez egyik legnagyobb hatású fejleszetéssé vált a kerékpáros világban és számos győzedelmes csapatot segített a dobogóra. Ha csak a Tour de France kerékpáros versenyt nézzük 10 győzelemből 7 csapat használta a Shimano elektronikus váltó rendszerét - ez az eredmény nyílvánvalóan nem igényel sok magyarázatot.
2009 - DURA-ACE 7970 Di2
Hosszas kutatás, fejlesztés, számos prototipus, vita és várakozás után 2009-ben megérkezett az Shiman első elektronikus DURA-ACE 7900 Di2 váltórendszere. Ez volt az első olyan külső elemmel működtetett elektronikus vezetékes váltórendszer, amely kiváltotta a hagyományos, mechanikus kábelekkel működő váltókat. Nagy feltűnést keltett a piacon, de annak ellenére, hogy magasra emette a lécet, mégis sokan szkeptikus véleménnyel voltak a Shimano megoldásáról. Természetesen idővel a technológia bebizonyította létjogosultságátés az elkövetkező években a versenyszerű kerékpározás egyik, szinte kikekülhetetlen eleme lett. Mára az össze csapat akik Shimano megoldást használnak a Di2 vátlóval szerelt kerékpárokkal versenyeznek, ezzel az amatőr, a kerékpárt nem versenyszerűen használó bringások körében is tovább népszerűsítik.
2012 - 11. sebességbe kapcsoltunk
A 10 fokozatból a 11 fokozatba váltás a DURA-ACE 9070 Di2 megjelenésével jött el. Ez a rendszer más forrdalmi változtatásokat is hozott: új, könnyebb hajtókar, dupla tengelyű fékkarok, kisebb és könnyebb váltók. Ezek a megoldások segítették Shimano mérnökeit, hogy további finomhangolásokat eszközöljenek a rendszer ergonómiáján, ezzel megkönnyítve a váltást függetlenül a kerékpáros helyzetétől. A rendszer lehetővé tette az egy gombos váltás bevezetését.
Az új, letisztultabb formát a beépített akkumulátor tette lehetővé. Az elosztó doboz elhelyezhető a vázban vagy a kormányban, és egy vékonyabb E-Tube is kifejlesztésre került. A szoftveres oldalon az E-TUBE Project Software lehetővé teszi a Multi-Shift funkciós segítségével, hogy a kerékpárosok a saját izlésüknek megfelelően programozzák a váltót.
2013 - Az ULTEGRA is megkapja a Di2 rendszert
Elkreülhetetlen volt, hogy a Di2 csúcstehcnológiája más formában is megjelenjen. Így született meg az ULTEGRA Di2. Míg a DURA-ACE Di2 a profesionális kerékpárosokat célozta, addig a kedvezőbb árazású, ULTEGRA az egyre nővekvő számú amatőr bicikli rajongók első számú választása, akik elegáns és pontos váltórendszert keresnek. 2013-ban jelent meg az ULTEGRA Di2 R6870 a lelkes nagyközönség számára, ezzel még jobban elősegítette az elektromos váltórendszerek, ezzel a Di2 mépszerűségét.
ULTEGRA 11-sebességben látott napvilágot és a DURA-ACE Di2 elektromos technológiáját vitte tovább. Annak érdekében, hogy szélesebb közönséget érjen el a hátsó váltót két változatban készítették el. Az elektronikai megoldások mellett a hajtókar fejlesztéseit is megkapta a rendszer, valamint tárcsa és v-fékes változatban is rendelhető.
2016 - Tárcsa fék
Mindössze 6 évenek kellett eltelnie és Di2 máris érett technológiának számít. A teljesítményét és megbíhatóságát mi sem mutatja jobban mint, hogy milyen széles körben terjedt el nem csak a professzionális kerékpárosok, de a bicikli rajongó,amatőr sportemberek körében is.
Miközben a Di2 fejleszésének eredményeként megjelent a SZINKRONIZÁLT VÁLTÁS - melynek köszöönhetően az első és hátsó váltó egyidejű vezérlését oldották meg - a DURE-ACE R9150 érkezésével a hidraulikus tárcsafékek integrálása is megvalósult. A mountain bike techologiák hatása nem merült ki ebben. A változatosabb terepekre alkalmas SHADOW RD hátsó váltók integrálásával szélesebb közönséghez is eljuthatott a rendszer.
A rendkívül fejlett váltórendszer térhódítása újabb fejlesztésre ösztönözte a Shimano fejlesztő mérnökeit. Ennek köszönhetően jelent meg a kétoldali teljesítmány mérő, amellyel együtt új hajtókar dizájn is érkezett. A siker nem maradt el, a teljesítmény mérő gyorsan elengedhetetlen része lett az edzéseknek és versenyeknek minden kategóriában.
2017 - Megérkezik az ULTEGRA Di2 R8070
A zászlóshajó DURA-ACE fejlesztései továbbra is utat találnak az ULTEGRA rendszerbe, így lett az R8070 szettnek könnyebb a súlya, merevebb hajtókarja a jobb teljesítményért és megjelent az ULTEGRA első saját hidraulikus tárcsafékje. Mindezen fejlesztések mellett A 34T fogaskoszorú megjelenése tovább segítette a rendszer elterjedését a kalandvágyó, lelkes biciklisták körében.
2019 - GRX elhozta a Di2 rendszert a gravel kerékpároknak
A Di2 győztes száguldását az aszfalton a GRX rendszer követte a gravel kerékpárosok számára, amely azonos technológiai előnyöket nyújt, de speciálisan a gravel biciklik igényeit és adottságait figyelembe véve. Többféle opcióban érhető el, elektromos és mechanikus váltóval, 10 és 11 sebességes rendszerekkel, valamint 1x és 2x felszereltséggel. A számos variciós lehetőség biztosítja a rednszer időtállóságát is.
A felső kategória tetején a GRX800 sorozatot találjuk, amely a Di2 technológiát 2x és 1x configurációkban biztosítja a radikálisan újratervezett STI karok seígtségével. Az új dizájn a legkomolyabb gravel kihívások teljesítését is, a variálhatóság pedig lehetőséget a gravel biciklisták által igányelt nyújt egyéb eszközök használatára is.
A GRX Di2 elhozta a már korábban a DURA-ACE Di2 által bizonyított tartósságot és megbízhatóságot ezzel lehetővé téve a probléma mentes váltást a gravel lovagok számára a legkeményebb, legnedvesebb és legkoszosabb körülmények között is.
Az első intelligens váltórendszer
Ahogy a Di2 teljesen átalakította a váltók világát, és megvalósította a gombnyomásra történő azonnali és pontos váltást, úgy a "satellite" váltógombok bevezetése a személyre szabhatóságot hozta emelte úk szintre. Egy sor moduláris satellite váltó integrálható a rendszerbe, amelyekkel tökéletesen személyre szabható, hogy hogyan és hol váltasz, lehetőséget adva a kerékpárosnak, hogy a különböző pozíciókban tökéletes váltási lehetőségeket használjon. Ezek a Di2 fejlesztések még közelebb hozták az ergonómia és teljesítmény egységét.
Ezek az előnyök azonban nem álltak meg a váltás megreformálásánál. A Di2 által nyújtott előnyök túlmutatnak a váltáson, a legújabb Di2 váltókon már megjelent egy harmadik gomb, amely egy kerékpár komputerrel tud együtműködni. Ennek segítségével úgy tudsz lapozni a komputer képernyőjén, hogy nem kell elmozdítanod a kezedet a váltóról. Az E-TUBE szoftverrel ezeket a gombokat átprogramozhatod és a kerékpározási stílusodhoz állíthatod.
Az elektornikus váltás egykor álom volt, de alig több mint tíz év alatt túlnőtt minden várakozásonés az egyik legjobban értékelt és leghatásosabb fejlesztéssé nőtte ki magát. A Di2 váltórendszer elfoglalta jogos helyét a kerékpárosok világában, már csak az a kérdés mit hoz a jövő?